Zakelijk e-mailadres aanmaken

 In Danteck IT diensten blog

Zakelijk e-mailen

Een zakelijk email account geeft je bedrijf een professionele uitstraling. Wanneer je op een netwerkborrel een visitekaartje aan een potentiële klant geeft en daarop staat bijvoorbeeld [email protected] dan geeft dat geen professionele uitstraling. Daarnaast is het niet handig om een e-mailadres van je provider te gebruiken. Als je namelijk ooit van provider gaat wisselen verlies je het mailadres. Een zakelijk e-mailadres aanmaken is simpel en eenvoudig en geeft je klanten een professionele indruk. In twee stappen en al binnen vijf minuten heb jij je persoonlijke zakelijke mailbox.

Stap 1. Domeinnaam registreren

Via een domeinregistratie registreer je jouw zakelijke domein. Het domein wat je vastlegt bepaalt wat er achter het apenstaartje komt. Je domeinnaam is het stukje land waarop je later diensten kunt koppelen zoals een mailhosting. Bij het registreren wordt gelijk gekeken of het domein beschikbaar is voor registratie. Het kan namelijk zijn dat iemand het domein al geregistreerd heeft. Is dat niet zo dan kun je altijd een alternatief extensie kiezen. De extensie bepaald wat op het einde van je domeinnaam komt bijvoorbeeld .nl of .eu.

Stap 2. Mailhosting bestellen

Na je domeinregistratie is het tijd om mailhosting te bestellen. Een Zakelijk e-mailadres aanmaken kan via ons maar ook bij diverse andere hosting providers. Je mailhosting wordt gekoppeld aan je domeinnaam en jij bepaalt welke mailadressen je wilt gebruiken. Het kan tot maximaal 24 uur duren voordat je mailhosting overal werkt. Na het koppelen kun jij iedereen doorgeven wat je zakelijke mailadres is geworden.

Recent Posts